söndag 23 juni 2013

MATKULTURRESOR TILL SICILIEN

Jag har hittat en liten nisch i mitt företagande. Det är att anordna resor som helt baserar sig på att  beskriva landet vi besöker efter hur det har påverkats matkulturellt genom historien.
Då heter jag GASTRO TRIPPER.
Senast, i april, gjorde jag en resa till nordvästra Sicilien med ett gäng som ville kombinera resan med vandring, kultur och mat och dryck. Vi flög till Trapani och spenderade 4 dar bland berg, dalar, småstäder, kust och vingårdar. Vi passerade norra Siciliens kändaste kulturplatser och åt/bodde mest på fantastiska agriturismos.
Är någon intresserade att göra en liknande resa skräddarsyr jag den för just er. Hör bara av er till mig.

En äkta siciliansk förrätt, oliver, ricotta,zucchini,lök och bröd med olika tomatröror. Serverad på en liten gård bland vinfälten.

Det doriska templet i Segeste byggt 400 år f Kr. Bilden är tagen från amfiteatern på berget intill.

Vi sitter och väntar på att värdinnan på Agriturismo Bergi ska berätta om familjens arbete på gården. Sedan äter vi en trerättersmiddag som tillretts av la mama.

Inga kommentarer: