onsdag 12 december 2012

Livsmedel! Utställning på Arkitekturmuseet.

Det är lustigt att det i höst varit två utställningar i stan som är baserade på ämnet mat.

 Arkitekturmuseet har valt namnet Livsmedel på sin utställning som har öppet till 6 januari.
Jag har lite svårt att förstå alla vinklingar på deras uppmaningar att se arkitektur, form och design som livets basvaror och sedan koppla det till mat. Föremålen i utställningen gör inte att jag direkt ser de "godbitar" som de lockat med. Men helheten tror jag att jag förstår, att avstampet sker från en livsmedelsbutik och att flera kända namn från form-världen beskriver sin syn på "livets basvaror". Att arkitektur, form och design är betydelsefulla för våra vardagsliv.
Då tycker jag besöket på Moderna Museets restaurang gav mer inspiration... Jag tycker nämligen att maten går före allt annat!
Det här är en rolig information baserad på livsmedel.


Det är alltså Nio och en halv miljon riskorn i den här lådan!

Inga kommentarer: